16 Ιουνίου 2020

Οι παραγωγοί κηπευτικών επιθυμούν να επιταχύνουν τη μετάβαση στη μηχανική συγκομιδή λόγω της κρίσης του κορωνοϊού

Έρευνα

Καθώς η Ευρώπη "συνέρχεται" από την πρώτη φάση της κρίσης του κορωνοϊού, η Rijk Zwaan ήταν πρόθυμη να μελετήσει την κατάσταση. Η εταιρεία παραγωγής σπόρων κηπευτικών ρώτησε τους Ευρωπαίους συνεργάτες της διατροφικής αλυσίδας - από τους παραγωγούς έως τους λιανοπωλητές - σχετικά με τον αντίκτυπο της κρίσης στην επιχείρησή τους και τις προσδοκίες τους για το μέλλον. Η εταιρεία συμπλήρωσε τις απαντήσεις με πληροφορίες από οργανισμούς όπως οι Rabobank, Edge for Ascential και Nielsen, καθώς και με τη γνώμη των δικών της Crop και Market Specialists. Η Rijk Zwaan μοιράζεται όλα τα σχετικά ευρήματα με τους πελάτες της για να τους βοηθήσει να ανταποκριθούν στις αλλαγές της εφοδιαστικής αλυσίδας φρέσκων λαχανικών.

Ανησυχίες για την εργασία και την οικονομική αβεβαιότητα

Μία από τις βασικές αλλαγές είναι η αυξημένη εστίαση στη μετάβαση στη μηχανική συγκομιδή. Αυτό έχει εντατικοποιηθεί από προκλήσεις που σχετίζονται με την εργασία. Οι ευρωπαϊκοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν προκαλέσει έλλειψη εποχιακών εργαζομένων και η κοινωνική απόσταση δεν είναι δυνατή σε πολλές αγροτικές εργασίες. Και οι δύο αυτοί παράγοντες έχουν ως αποτέλεσμα επιπλέον κόστος στην εφοδιαστική αλυσίδα φρέσκων λαχανικών. Σύμφωνα με την έρευνα της Rijk Zwaan, η εργασία αποδεικνύεται ότι αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα για τους παραγωγούς και τις εταιρείες μεταποίησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία, και είναι επίσης ένα ζήτημα στον τομέα των βιολογικών. Πολλοί συνεργάτες της αλυσίδας στην Ευρώπη δεν ανησυχούν μόνο για την εργασία, αλλά και για μια πιθανή ύφεση - ειδικά λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της και πώς αυτή θα επηρεάσει τη ζήτηση για φρούτα και λαχανικά.

Υψηλή ζήτηση για λαχανικά

Ωστόσο, δεν είναι όλα τα νέα άσχημα. Σύμφωνα με τους εμπόρους λιανικής και τους χονδρεμπόρους που τους πήρε συνέντευξη η Rijk Zwaan, οι πωλήσεις φρούτων και λαχανικών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 20% σε 40% κατά τη διάρκεια του lockdown. Κατά τη φάση των "αγορών πανικού", τα λεγόμενα βασικά λαχανικά και προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής - όπως iceberg μαρούλι, πιπεριές, ντομάτες σε τσαμπί και κατεψυγμένο σπανάκι - είχαν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση. Υπήρξε μια προσωρινή πτώση της ζήτησης για λαχανικά specialties, έτοιμες σαλάτες και πεπόνια, που προκλήθηκε εν μέρει από την ξαφνική κατάρρευση των παροχών εστίασης, αλλά σταδιακά αυτός ο κλάδος ανέκαμψε. Έχοντας αρχικά μειώσει τον αριθμό των μονάδων διατήρησης αποθεμάτων (SKUs), οι έμποροι λιανικής πώλησης δείχνουν ότι αυτές επιστρέφουν στα προηγούμενα επίπεδα, τώρα που η κατάσταση lockdown στην Ευρώπη αίρεται.

Αυξημένο ενδιαφέρον για φρέσκα και υγιεινά

Η μελέτη εντοπίζει μελλοντικές ευκαιρίες για ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Υπήρξε σημαντική αύξηση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος για μαγειρική στο σπίτι με φρέσκα και υγιεινά υλικά, και οι άνθρωποι αναζήτησαν νέες συνταγές μαγειρικής κατά τη διάρκεια του lockdown. Η πλατφόρμα Love My Salad προσέλκυσε τριπλάσιους επισκέπτες από το κανονικό  και ένα φυλλάδιο για μελιτζάνες πέτυχε έναν τεράστιο αριθμό downloads. Κατά τη διάρκεια της επιδημίας του κορωνοϊού, τα κανάλια των μέσων ενημέρωσης υπογράμμιζαν τακτικά τη σημασία ενός υγιεινού τρόπου ζωής και τα οφέλη από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Η έρευνα της Rabobank προβλέπει ότι το «φρέσκο & υγιεινό» και το «σπιτικό μαγείρεμα» θα παραμείνουν και τα δύο σημαντικές τάσεις των καταναλωτών στο μέλλον, όπως και τα τοπικά προϊόντα και οι νέοι τρόποι πωλήσεων, π.χ. online.

Αύξηση των διαδικτυακών αγορών, των τοπικών και βιολογικών προϊόντων

Χωρίς έκπληξη, οι διαδικτυακές πωλήσεις κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον κορωνοϊό. Οι Ευρωπαίοι λιανοπωλητές σημείωσαν αύξηση 30% έως 50% στα διαδικτυακά τους κανάλια. Μερικές φορές, αλυσίδες παντοπωλείων δυσκολεύτηκαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Υπήρξε μια γενική αύξηση των τοπικών καλλιεργειών και βιολογικών παραγωγών, μερικές φορές κατευθείαν από τον αγρότη. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρθηκαν έντονα για την προέλευση των προϊόντων και τις μεθόδους καλλιέργειας, και εν μέρει λόγω της επιθυμίας τους να υποστηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι ορισμένες από τις επιπλέον διαδικτυακές πωλήσεις όπως και τα τοπικά και βιολογικά προϊόντα θα διατηρηθούν και μετά την κρίση.

Κοινή χρήση με συνεργάτες

Η Rijk Zwaan μοιράζεται αυτά και άλλα ευρήματα με έναν προς έναν τους συνεργάτες της αλυσίδας για να τους βοηθήσει να αξιοποιήσουν μαζί νέες ευκαιρίες. Η εταιρεία παραγωγής σπόρων κηπευτικών προσφέρει επίσης διάφορες λύσεις, όπως το Salanova® Teenleaf για μηχανική συγκομιδή και την προώθηση εμπνευσμένων ιδεών για μαγείρεμα στο σπίτι με λαχανικά.

Stronger Together

Η Rijk Zwaan δεσμεύεται να υποστηρίζει τους παραγωγούς και τους συνεργάτες στις προσπάθειές τους να παράγουν, να διανέμουν και / ή να επεξεργάζονται φρούτα και λαχανικά. Με βάση τις πιο πρόσφατες πληροφορίες από την αγορά στοχεύουμε να βοηθήσουμε τη διατροφική αλυσίδα να προσαρμοστεί στη «νέα οικονομία» παρέχοντας προσαρμοσμένες, σχετικές και εφαρμόσιμες συμβουλές και λύσεις. www.rijkzwaan.com/stronger-together