Global Melon & Watermelon Event της Rijk Zwaan

Ενδιαφέρουσες καινοτομίες για το πεπόνι και το καρπούζι

Interesting new innovations in the melon category Rijk Zwaan

Παραγωγοί πεπονιών και καρπουζιών, εμπόροι, εταιρείες επεξεργασίας τροφίμων και καταστήματα λιανικής από όλο τον κόσμο δείχνουν ενδιαφέρον για καινοτομίες όπως το κίτρινο καρπούζι που λέγεται Tropical Sunshine και τον χρήσιμο δείκτη συγκομιδής "έτοιμο για κατανάλωση" ("ready to eat"). Παρόλο που η κρίση του κορωνοϊού έχει διαταράξει σημαντικά την αγορά τους τελευταίους μήνες, η αλυσίδα εξακολουθεί να είναι αισιόδοξη για το μέλλον. Η Rijk Zwaan διοργάνωσε online το Global Melon & Watermelon Event από τις 29 Ιουνίου έως τις 10 Ιουλίου. Προσέλκυσε εκατοντάδες συμμετέχοντες από όλες τις ηπείρους, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μοιραστούν την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους μεταξύ τους.

Melon event Rijk Zwaan Ibérica

Ψηφιακή εκδήλωση για τους διεθνείς πελάτες

Φέτος, η ισπανική θυγατρική της εταιρείας παραγωγής σπόρων λαχανικών - Rijk Zwaan Ibérica - αναγκάστηκε να οργανώσει την εκδήλωση σε εικονική έκδοση. Σαν αποτέλεσμα, ήταν δυστυχώς αδύνατο για τους μη-Ισπανούς πελάτες να δοκιμάσουν και να γευτούν τις υπάρχουσες και τις νέες ποικιλίες πεπονιών των τύπων Piel de Sapo, Ananas, Yellow, Galia, Cantaloupe και Charentais στον αποδεικτικό αγρό της Rijk Zwaan στο CED La Palma, Cartagena στην Ισπανία. Ωστόσο, η ψηφιακή εκδήλωση - η οποία περιελάμβανε 14 συνομιλίες, πολλά διαδικτυακά σεμινάρια και ακόμη και εικονικές επισκέψεις στον αγρό - είχε και τα πλεονεκτήματά της. «Ήταν περισσότερο διεθνής αλλά και ευκολότερο από ποτέ να συμμετάσχει κανείς. Η ψηφιακή συζήτηση για το πεπόνι προσέλκυσε συμμετέχοντες από 25 διαφορετικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Αυστραλίας, των ΗΠΑ και της Ταϊλάνδης », λέει ο Vincent van Wolferen, Crop Coordinator Melon & Watermelon.

Αυξανόμενο ενδιαφέρον στα φρέσκα και υγιεινά

Κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών σεμιναρίων στις 7 και 8 Ιουλίου, οι ειδικοί μοιράστηκαν τις γνώσεις τους για τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά πεπονιών. Η κρίση του κορωνοϊού προσφέρει νέες ευκαιρίες για φρέσκα και υγιεινά προϊόντα, σύμφωνα με την Cindy van Rijswick, Senior Research Global Analyst της Rabobank: «Οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο υγιεινά τρόφιμα όπως φρέσκα φρούτα». Η κρίση του κορωνοϊού έχει επίσης ενισχύσει το μαγείρεμα στο σπίτι. Τα φρέσκα σετ γευμάτων έχουν γίνει πολύ δημοφιλή, δημιουργώντας περισσότερες νέες ευκαιρίες για φρούτα και λαχανικά - συμπεριλαμβανομένων των πεπονιών. Η Cindy van Rijswick παρουσίασε επίσης ορισμένους πιθανούς κινδύνους που σχετίζονται με τη συγκομιδή και τη μεταποίηση φρούτων και λαχανικών, δηλώνοντας ότι οι εταιρείες επανεκτιμούν την ανάπτυξη της εργασίας και ότι οι παραγωγοί ενδέχεται να εξετάζουν την αυξημένη χρήση μηχανοποίησης και αυτοματισμού.

Σε ένα άλλο διαδικτυακό σεμινάριο, ο Hans-Cristoph Behr από την Agrarmarkt Informations τόνισε την αυξανόμενη κατανάλωση πεπονιών και καρπουζιών στην ΕΕ. «Οι καινοτομίες στην κατηγορία των καρπουζιών- όπως καρπούζια χωρίς σπόρους και μικρότερες ποικιλίες - υποστηρίζουν την ανάπτυξη της κατηγορίας, όπως και η δημοτικότητα των πεπονιών και των καρπουζιών στη νεότερη γενιά», είπε. Η Marián Garcia, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Isabel I της Ισπανίας, διερεύνησε τις τάσεις στην κατανάλωση πεπονιών κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού της σεμιναρίου. Τόνισε τη σημασία του χρώματος: «Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν ορισμένα χρώματα με την ωρίμανση ενός καρπού. Πρέπει να επιτύχουμε αυτές τις εντυπώσεις και τα χρώματα». 

Tropical sunshine melon Rijk Zwaan

Τόσο κίτρινο όσο η καραμέλα

Τα καρπούζια που πωλούνται με την ετικέτα Tropical της Rijk Zwaan ταιριάζουν με αυτήν την τάση, σύμφωνα με τον Van Wolferen: «Και έχουμε ακούσει ότι υπάρχει ανάγκη για περισσότερο χρώμα στην κατηγορία των φρέσκων προϊόντων και αυτό σχετίζεται τόσο με την πώληση ολόκληρων καρπουζιών όσο και για την αγορά φρουτοσαλάτας. Το καρπούζι Tropical Sunshine έχει έντονη κίτρινη σάρκα και φαίνεται εκπληκτικό. Είναι σαν καραμέλα! Το χρώμα του φλοιού είναι εξίσου σημαντικό, γιατί αυτό μπορεί να προσελκύσει τους καταναλωτές να αγοράσουν περισσότερα καρπούζια. Και αν η ποιότητα είναι καλή, θα ακολουθήσουν επαναλαμβανόμενες αγορές». 

Ready to Eat melon Rijk Zwaan

Καλύτερη ποιότητα και ευκολότερη συγκομιδή

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η Rijk Zwaan μοιράστηκε επίσης τις τελευταίες πληροφορίες για μια καινοτομία που στοχεύει στην περαιτέρω διασφάλιση του μέσου επιπέδου ποιότητας των πεπονιών: έτοιμα προς κατανάλωση Cantaloupes. Van Wolferen: «Οι γενετιστές μας έχουν επιλέξει ποικιλίες με μεγάλη διατηρησιμότητα στο ράφι καθώς και έτοιμες για κατανάλωση που συγκομίζονται την κατάλληλη στιγμή, ώστε να μην χρειάζεται να ωριμάσουν στο σπίτι. Τα πεπόνια υποδεικνύουν πότε είναι έτοιμα για συγκομιδή, είτε όταν αποκτούν ένα συγκεκριμένο χρώμα είτε όταν αναπτύσσουν έναν δακτύλιο γύρω από το στέλεχος τους. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι μόνο προς όφελος των καταναλωτών, αλλά και των παραγωγών, επειδή οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ακριβώς πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για τη συγκομιδή των Cantaloupes. Τώρα που η εργασία είναι ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, αυτή είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη καινοτομία». 

Stronger Together

Το Global Melon&Watermelon Event είναι πλήρως εναρμονισμένο με το γεγονός ότι η Rijk Zwaan εστιάζει στην υποστήριξη των παραγωγών και συνεργατών στις προσπάθειές τους να παράγουν, να διανέμουν και / ή να επεξεργάζονται φρούτα και λαχανικά. Με βάση τις πιο πρόσφατες πληροφορίες από την αγορά, στοχεύουμε να βοηθήσουμε την αλυσίδα φρέσκων λαχανικών να προσαρμοστεί στη «νέα οικονομία» παρέχοντας προσαρμοσμένες, σχετικές και εφαρμόσιμες συμβουλές και λύσεις. Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Μπορείτε να δείτε εδώ το άρθρο για τις μελλοντικές προσδοκίες. 

www.rijkzwaan.com/stronger-together